Ahogy ezelőtti cikkemben írtam, az álláshirdetés következő nagy korszakát szerintem a Facebook fogja uralni, de egyelőre még eléggé az elején döcögünk. Hogy miért? Egyetlen számmal meg tudom mutatni: míg ma az állásportálokat napi szinten 60-100 ezer felhasználó látogatja, addig a Facebookot 5 millió! Magyarország a világon élenjáró Facebook használatban, ugyanis nálunk többen lógnak a Facebookon, mint más weboldalon összesen!

Ebből egyszerűen következik, hogy sokkal több embert lehet elérni (50-100-szor többet!), igaz, a jó részük nem álláskereső. De a Facebooknak pont az adja az erejét, hogy a legjobb platform információk megosztására, továbbítására, mert egy egyszerű ötlet, ha megfelelően van prezentálva, pár nap alatt akár emberek százezreihez juthat el, mint a vírus, mert az ismerősök egymás között ajánlják!

Ráadásul a Facebook hirdetés több olyan dolgot tud, amit semmilyen állásportál nem, pl. pontosan lehet célozni! Érdemes továbbolvasnod, mert pár esettanulmányon keresztül megmutatom, micsoda ereje van egy jól megírt Facebook álláshirdetésnek…

Célzott álláshirdetés

Próbáltál-e már bármilyen álláshirdetési portálon így célozni az álláshirdetésed:

  • Gyál 20 km-es körzetében élő,
  • 32-45 év közötti,
  • nincs főiskolai és egyetemi végzettsége,
  • van családja,
  • szereti a mulatós zenét.

Először is ezek jó része diszkriminatív, de ezek a feltételek rejtve maradnak, csak a hirdető látja. Habár abban, hogy kinek az elérésére költöm hirdetési forintjaimat, semmi diszkriminatív nincs. Másrészről joggal gondolhatod, hogy ilyen ember bizony csak pár lehet Gyál körzetében, de a Facebook pontosan megmutatja, hogy:

24.000 ilyen ember van!

Kreatív álláshirdetés

Ezután már csak meg kell szerkesztened az álláshirdetést, ami a megfelelő beállításokkal ennek a 24.000 embernek az üzenőfalán fog megjelenni, még mobilon is, ráadásul többször is!

Amit semmilyen állásportál biztosan nem tud

A további trükk az, hogy akár 100 féle hirdetést is készíthetsz egyszerre, amiket párhuzamosan tesztelhetsz, hogy melyik működik jobban, és a teszt végén csak arra költöd a hirdetési kereted nagy részét, amelyik a legtöbb és legrelevánsabb jelentkezőt eredményezte. Az online marketingben és a Facebook hirdetésekben ez bevett megoldás, de melyik portál tud ilyet? Elárulom egyik sem.

Végül nem a fenti verzió lett a befutó, hanem ez:

Ez a hirdetés eléggé szűken célzott volt, mégis kb. 500.000 megjelenést produkált, nem csoda, hogy működött és röpke 1 hét alatt megvolt a szükséges létszám: 14 fő.

De mutathatnék egy ajkai példát is, ahol egy gyárba kerestek betanított munkára embereket, és amit érdemes tudni, hogy Ajkán és környékén elég komoly munkaerőhiány van, ami miatt nemcsak a háeresek, hanem a munkaerő kölcsönzők és közvetítők feje is fáj eleget. Ehhez képest egy jól kitalált Facebook álláshirdetési kampány 123 jelentkezőt hozott, akik közül a gyártó cég bőségesen tudott válogatni, ami Ajkán és környékén ma már ritka pillanat.

Értékesítő toborzás Szegeden

Jó értékesítőt sehol sem könnyű találni az országban, de főleg vidéken, és főleg jutalékos rendszerben már inkább mission impossible. Amikor megtudtam, hogy milyen célzással (amely a korábbi tapasztalatok alapján készült) sikerült jó értékesítőket találni, hát, tátva maradt a szám:

  • Szeged 20 km-es körzetében élő,
  • minimum középfokú végzettségű,
  • 40 évesnél idősebb,
  • elvált hölgy,
  • akinek 14 év felettiek a gyermekei,
  • érdeklődik a vállalkozás, értékesítés, üzlet iránt
  • érdekli még a “sport”, “egészséges életmód”, “divat”, “lakberendezés”

A megbízó cég előtte 6 hónap alatt közel 500.000,- Ft-ot költött el hirdetésekre. Volt 50 jelentkező, ebből 12 interjú és 0 felvétel. A Facebook hirdetési kampány 7 nap alatt 130 jelöltet produkált, 100.000,- Ft alatti hirdetési keretből!

Milyen pozíciókra működik a Facebook álláshirdetés?

Azért az jól látszik, hogy legjobban fizikai és szakmunkás pozíciókban működik a Facebook álláshirdetés, de mérnököt, szoftvertfejlesztőt is lehet találni vele. Ez utóbbiaknál már képbe jön a LinkedIn, ami viszont teljesen alkalmatlan fizikai pozíciókba toborzásra, így szerintem elég jól kiegészíti egymást ez a két közösségi média.

A következő tréningemen (február 8-án) itt lesz a fenti hirdetések alkotója Nagy Gábor is, az OnlineToborzas.hu alapítója, és még több konkrét példát fog mutatni. Addig is további érdekes esettanulmányokat itt, a weboldalán találsz.