HR blog:

Álláshirdetés

HR blog Álláshirdetés

Miért jobb álláshirdetni Facebookon?

Ahogy ezelőtti cikkemben írtam, az álláshirdetés következő nagy korszakát szerintem a Facebook fogja uralni, de egyelőre még eléggé az elején döcögünk. Hogy miért? Egyetlen számmal meg tudom mutatni: míg ma az állásportálokat napi szinten 60-100 ezer felhasználó...

Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?

Per pillanat 8.500 db álláshirdetés van a Profession.hu-n, 2.056 hirdető cég által. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapatot,...

Az álláshirdetések legviccesebb része

8 éve már írtam róla, de az óta semmi sem változott az álláshirdetések terén. Ugyanazok a sablonos, semmitmondó szövegek, ugyanazok a teljesen felesleges tartalmi elemek, és ugyanazok a hiányzó fontos tartalmi elemek! De van közöttük egy, ami nálam a "Legfeleslegesebb...

Kasztosodás az álláskeresésben?

A nyár elején voltam a truBudapest nem-konferencián (igen, ez volt a becsületes neve), ahol egyértelműen a közösségi média és a toborzás kapcsolata vitte témaként a prímet. Sőt, volt aki már ezt is temette, merthogy a jövő a mobil toborzásé! Lehet, hogy én vagyok néha...

Merre vagytok "tuti" jelöltek?

Ma, amikor a nemzetközi szaksajtó már lassan másról sem szól, mint a közösségi toborzásról, addig a hr szakemberek többsége még életében nem lépett be a LinkedIn-re! Sőt, meg merem kockáztatni, hogy még a Facebook-ra sem, miközben komoly munkakörökre hónapokig...

Álláshirdetést adott fel a Fidesz-frakció!

Ezt is megértük, egy politikai párt (pontosabban parlamenti képviselő csoportja) a Profession.hu-n keres új munkatársat, és nem a jól bevált "ki, kit ismer?" vonalat használja. Merem remélni, hogy ez nem egyszeri fellángolás, hanem egy új korszak kezdete, amikor már...

Hogy milyen emberek vannak?

Tegnap éppen felvételi interjúkat végeztem egy ügyfelemmel közösen, amikor ismét nagyon rácsodálkoztam a világra. Pontosabban arra, hogy még egy szervizvezetői munkakörre jelentkezők között is micsoda nagyságrendi különbségek lehetnek! Amíg az egyik pályázóból azt sem...

Kreatív álláshirdetés!

Múlt heti blogom úgy fejeztem be, hogy "legyen ennél sokkal kreatívabb", és nem telik bele pár nap, már találtam is rá egy kiváló példát: egy ingatlanos szakmai cikknek álcázott álláshirdetést!? A cikk a Menedzsment Fórumon jelent meg "Egy szakma, amivel milliókat...

Álláshirdetés másként!

Ha végignézi a nagy portálokon (Profession.hu és társai) lévő álláshirdetéseket, akkor egy érdekes dologra figyelhet fel: óriási a konkurencia! Mármint az Ön álláshirdetésének! Tudom, sokan bele sem gondolnak, hogy az álláshirdetés ugyanolyan reklám, mint bármelyik...

A nap álláshirdetése!

Az álláshirdetés írása valójában komoly marketing munka, kivéve ha átlagos eredménnyel is megelégszik. A jelen példában szereplő hirdetés nem a kreativitásával, hanem inkább az aktualitása miatt érdemel kiemelt figyelmet. Azért kérem ne vegye komolyan! Éppen ma hívta...

Offline versus online?

Manapság online hirdetni olyan természetes, mint a 90-es években bármilyen vezetői pozíciót a HVG-ben és bármilyen beosztotti pozíciót az Expresszben. De mi a helyzet 2008-ban a jó öreg nyomtatott sajtós álláshirdetésekkel? Éppen egy budapesti ügyfelem kérdezte a...