Egyre többen keresnek meg, hogy az álláshirdetések már nem működnek, és fontos pozíciókba nem találnak megfelelő munkatársat, mitévők legyenek? Ilyenkor gyakran illúzióromboló szoktam lenni, mert elsőre soha nem fogadom el, hogy az álláshirdetés nem működik, mert piszkosul nem mindegy, hogy ki írja!

De a mai írásom nem az álláshirdetésekről szól, hanem arról az esetről, amikor már tényleg nem működnek, még a legjobbaknál sem. Mi van ezután? Hát ekkor kezdődik el az igazi toborzás, jöhetnek elő a kreatív módszerek, pl. álláshirdetés a Facebookon! Nem, nem az ingyenes, már sokak által kipróbált lehetőségekre gondolok (pl. Szárnyas fejvadászra), hanem létezik már olyan ügynökség, aki kifejezetten fizetős álláshirdetési kampányokat csinál a Facebookon, és meglepő eredményekkel…

Először is azonban fontos leszögezni, hogy az állásportálokon hirdetésnél egyszerűbb, költséghatékonyabb módszert nem ismerek, nem véletlenül írtam az elmúlt 10 évben több, mint 700 álláshirdetést, és nagyon, nagyon ritka esetben kellett más módszerhez fordulnom, de kétségbeesésre nincs ok, mert bőségesen vannak még lehetőségek az állásportálok után.

Az egyik pl. a LinkedIn, vagy a “sourcing”, de ma nem ezekről fogok írni, hanem még ezeknél is újabb, ezért kevésbé ismert módszerről, a fizetős Facebook álláshirdetési lehetőségről.

Álláshirdetés Facebookon?

Az állásportálokon megjelentetett álláshirdetések specialitása, hogy általában sem a marketingesek, sem a háeresek nem értenek hozzá, mert a marketing és a hr szaktudás olyan speciális keveréke, ami nagyon kevés emberben van meg.

Hány olyan ismerősöd van, aki ért mind a toborzáshoz, mind a direkt marketing szövegíráshoz?

Emiatt már a Profession.hu-n megjelent álláshirdetések 95%-án sokat tud egy hozzáértő szakember javítani, azaz bőven vannak itt még lehetőségek, azonban a Facebook álláshirdetés viszont ebből a szempontból teljesen más. Pl. akit ismerek, és nagyon jól csinálja, teljesen új a hr szakmában, viszont sok évnyi tapasztalata van Facebookon hirdetésben, eddig jórészt különböző cégek különböző termékeit hirdette ott.

Mi az előnye a Facebooknak a Profession.hu-val szemben?

A Facebook legfontosabb előnye a pontos célzás. Míg egy Profession.hu-n vagy Jobline.hu-n vagy Monster.hu-n nem tudsz célozni, kizárólag a kategorizálással, meg az álláshirdetés szövegének tartalmával és stílusával, addig a Facebookon:

  • mind földrajzilag,
  • mind demográfiailag,
  • mind érdeklődésileg

tudsz célozni, így pl. ha Szerencsen keresel villanyszerelőket, akkor a hirdetésed nem fog megjelenni olyanok hírfolyamában, akik az ország más részében laknak, viszont a Szerencsieket el tudod árasztani az álláshirdetéseddel, és a megosztásoknak is köszönhetően gyorsan híre megy a városban a lehetőségnek!

A marketingben ezt viral hatásnak hívják, amikor az emberek egymásnak ajánlanak valamit, és végül az ajánlásból többen értesülnek a hírről, mint a konkrét hirdetésből!

Vagyis ez a kis apró funkció már önmagában egészen más távlatokat nyit az állásportálokon megjelentetett álláshirdetésekkel szemben, és nem ez a Facebook összes puskapora. 2 hét múlva, április 14-én lesz a Toborzásról szóló tréningem, ott élőben hallhatsz konkrét esettanulmányokat, és kérdezhetsz a téma avatott szakértőjétől…